Organizacja czasu

 

Organizacja czasu i efektywne planowanie są niezbędne, aby osiągać jak najlepsze wyniki w szkole czy pracy. Jak zarządzać czasem w sposób skuteczny?

Podam wam kilka moich przykładów bez których nie wyobrażam sobie życia:


Planowanie czasu – dlaczego jest ważne? Korzyści

Jak twierdzi Brian Tracy, kanadyjski pisarz i autor wielu bestsellerów właściwe planowanie czasu przynosi szereg korzyści w postaci wyższej samooceny, zredukowania stresu oraz lepszego samopoczucia

1)Określenie celów – pierwszym i najważniejszym punktem jest określenie celów na konkretny dzień, czyli stworzenie listy rzeczy do zrobienia. 

2)Zaplanowanie przerw – nawet najbardziej wydajny pracownik, student czy uczeń, potrzebuje odpoczynku w czasie intensywnego dnia pracy

3)Dbaj o porządek – skupieniu w pracy lub podczas nauki nie służy bałagan na biurku.

4)Prowadzenie planera – jeśli nie wyobrażasz sobie planowania czasu pracy w aplikacji komputerowej lub komórkowej, wypróbuj najbardziej tradycyjne sposoby, czyli notuj na papierze.


Opracowała Mirela Marcisz

Komentarze

Popularne posty